Tym razem, trochę dla odmiany, postaramy się przybliżyć tematykę kredytów w Wielkiej Brytanii. Poruszamy tę kwestię, ponieważ w Polsce kredyty dla osób pracujących w Australii czy też innych miejscach są coraz bardziej korzystne. Dlatego też wiele osób pracujących za granicą zastanawia się, gdzie lepiej zaciągnąć kredyt hipoteczny w Polsce czy w Wielkiej Brytanii. Bardzo wiele błędnych mitów krąży na ten temat. Dlatego też ten artykuł poświęcamy na wyjaśnienie tej kwestii.
W Internecie możesz spotkać się z wieloma opiniami osób, które zakupiły nieruchomość w Wielkiej Brytanii. Jednak bardzo często są to osoby niedoświadczone lub takie, które odnoszą swoją opinię jedynie na podstawie jednego banku.
Aby ubiegać się o kredyt w Wielkiej Brytanii musimy mieć odpowiednie zarobki oraz wkład własny. Może on pochodzić z darowizny czy też oszczędności. W wyjątkowych przypadkach można wkład własny zaciągnąć z pożyczki. Jednak bardzo mała ilość banków zgadza się na to, aby wkład własny pochodził z pożyczki. Warto pamiętać, że im mniejszy wkład tym gorsze warunki możemy uzyskać.
Oczywiście w Wielkiej Brytanii można korzystać również z różnorodnych programów rządowych na zakup nieruchomości. Każdy z nich rządzi się swoimi prawami, z pewnością warto zapoznać się ze szczegółami, być może któryś programów będzie dla nas korzystny.
Omówimy teraz jak wygląda w praktyce wpływ zatrudnienia na warunki kredytu. Rozpoczniemy od osoby prowadzącej działalność. Bardzo popularny mit, który krąży w Internecie to stwierdzenie, że osoby te mają inną pulę kredytów, z których mogą korzystać w Wielkiej Brytanii lub też są w tym państwie w gorszej sytuacji starając się o kredyt. Zdecydowanie nie jest to prawdą. Osoba prowadząca działalność ma przedstawioną taką samą ofertę, jak osoba pracująca u kogoś na podstawie umowy.
Banków w Wielkiej Brytanii jest ponad osiemdziesiąt, część z nich zgodzi się na kredyt po przepracowanym roku na własnej działalności. Jednak większość banków, dokładniej około dwie trzecie, wymaga, aby udokumentować prowadzenie działalności przez co najmniej dwa lata. Jest również kilka banków, gdzie działalność trzeba mieć przez trzy lata, by ubiegać się o kredyt. Reasumując, po roku możemy już starać się o kredyt na nieruchomość w przypadku prowadzenia działalności. Jeśli masz firmę i myślisz o kupnie domu to warto to nieco wcześniej zaplanować.
Jeśli jednak pracujesz na kontrakcie to część banków wymaga pracy przez pół roku, inna część wymaga trzech miesięcy. Zdarzają się banki, które udzielą kredytobiorcy kredytu na podstawie oświadczenia pracodawcy, że zatrudni on pracownika w przyszłym miesiącu. Nie musisz zatem być fizycznie zatrudnionym u danego pracodawcy by starać się o kredyt. Oczywiście z osiemdziesięciu banków jedynie kilka oferuje taką możliwość.